• Brawa dla naszych zawodników!

• We wtorek, 24 października, w Szkole Podstawowej nr 6, odbyły się zawody unihokeja klas 7-8. W zawodach brali udział uczniowie ze wszystkich kościerskich szkół.
            Nasi zawodnicy
            wygrali zawody i zakwalifikowali się do etapu powiatowego.

Gratulujemy całej kadrze:

Mikołajowi Starcowi,
            Adrianowi Gawinowi,
            Szymonowi Kulaszewiczowi

oraz ich nauczycielowi - panu Dominikowi Kaszubowskiemu!

• Pysznie i zdrowo w klasie 4c

• Na lekcji techniki oraz godzinie wychowawczej uczniowie klasy 4c wspólnie przygotowali drugie śniadanie. Była to doskonała okazja do integrowania się oraz zdobycie wiedzy o tym, co uważamy za zdrowe jedzenie.
            Do wykonania koktajlu, sałatki owocowej i kanapek wykorzystano sprzęt zakupiony w ramach programu "Laboratoria Przyszłości'.

• Drugoklasiści w dawnej szkole

• 23 października uczniowie z kl. II b, a 7 listopada uczniowie z klasy II a, odwiedzili bibliotekę pedagogiczną w celu zwiedzenia wystawy "W dawnej szkole". Wystawa została zorganizowana z okazji 250 rocznicy powołania Komisji Edukacji Narodowej. Dzieci miały okazję podziwiać dużo ciekawych i oryginalnych eksponatów z przeszłości m.in świadectwa, przybory i pomoce szkolne, mundurki, tarcze. Miały też okazję zasiąść w starych ławkach i pisać piórem. Uczniom bardzo podobała się wystawa, jednak z chęcią wróciły do nowoczesnej szkoły.

• Zakończone zbiórki

• "Dobro. Im więcej go dajesz, tym więcej dostajesz"

Zakończyły się zbiórki orgnizowane przez szkolny wolontariat:

zbióka kasztanów pod hasłem "Zbieraj kasztana dla bohatera Jana"

oraz zbióka karm i akcesoriów dla zwierząt z kościerskiego schroniska.

Bardzo dziękujemy wszystkim za ogromne zaangażowanie i polecamy się Waszej pamięci przy kolejnych akcjach :)

• Sukcesy naszych biegaczy

• W czwartek, 12.10.2023r., nasi uczniowie zajęli 3 miejsce w Powiatowych Igrzyskach Młodzieży Szkolnej w sztafetowych biegach przełajowych w Lubaniu. Reprezentowali nas:

Szymon Tutkowski
            Aleksander Stark
            Mikołaj Starzec
            Szymon Kulaszewicz
            Tymon Rosławski
            Igor Rosławski
            Artur Tarasenko

Serdecznie gratulujemy uczniom i przygotowującym ich nauczycielom! :)

• "Zrób porządek w szafie"

• Już dziś nasza szkoła dołączyła do akcji prowadzonej przez fundację Eco Textil "Zrób porządek w szafie"!

Na czym polega akcja?
            ,,Oddając niepotrzebną odzież, pomagasz potrzebującym"

Zachęcamy do zrobienia porządków we wszystkich domowych szafach i oddania niepotrzebnej odzieży do specjalnego kontenera ustawionego na terenie naszej szkoły.
            Po zakończonej zbiórce, fundacja odbiera zebraną odzież, która trafia do sortowni, a następnie zostaje wprowadzona do drugiego obiegu i wciąż służy ludziom, zamiast stać się uciążliwym odpadem. Wspólnie działamy zgodnie z zasadą zero waste. Niczego nie marnujemy. Wszystko, co się da, przywracamy na rynek. Celem akcji jest zwrócenie uwagi najmłodszego pokolenia na istotę drugiego obiegu odzieży oraz kształtowanie postaw ekologicznych wśród dzieci i ich rodziców.
            Do kontenera można przynieść niepotrzebne ubrania, buty i akcesoria, zabawki, tekstylia domowe. Pamiętajmy, aby buty były sparowane i spakowane w osobne worki.

Szczegóły: https://ecotextil.pl/aktualnosci/wraca-akcja-zrob-porzadek-w-szafie-2/

• Teatr piasku

• 10 października uczniowie klas I - III oraz dzieci  uczęszczające do zerówek wybrały się na niezwykłe przedstawienie. Tym razem spektakl pt. "Kopciuszek" przedstawiony był jako magia piasku. Wszystkim bardzo podobał się ten rodzaj sztuki.

• Dzień Dziewczyny w 4b

• W ostatnim czasie obchodziliśmy w kl.4b Dzień Chłopaka, a teraz przyszedł czas na świętowanie Dnia Dziewczyny. Obie te okazje były pełne radości i zabawy dla wszystkich uczestników.

• Wycieczka do Zakopanego

• W poniedziałek 25 września uczniowie klas 6a, 7a, 8a i 8b zebrali się na parkingu przy PKP o godz. 4.45, aby stamtąd wyruszyć autobusem na pieciodniową wycieczkę do Zakopanego.

Po sprawdzeniu obecności i pożegnaniu z rodzicami wyruszyliśmy w podróż. Piękna pogoda i dobre humory towarzyszyły nam od samego początku...

Kiedy dojechaliśmy do Zakopanego, zatrzymaliśmy się w pensjonacie "U Jędrka i Hanki". Poznawanie gór zaczęliśmy od marszu nad Morkie Oko. Kolejnym punktem naszego górskiego wędrowania była miejscowość Ząb. Minęliśmy dom Kamila Stocha i ruszyliśmy na Gubałówkę, gdzie mogliśmy podziwiać piękne widoki, kupować pamiątki i robić zdjęcia. Później zjechaliśmy na dół i udaliśmy się na zasłużony odpoczynek do pensjonatu. Kolejny dzień to poznanie malowniczych Pienin na czele z Kaśką, Baśką i Maryśką, rejs statkiem po zalewie z widokiem na zamki w Niedzicy i Czorsztynie, spacer po zaporze. Następnie wjechaliśmy na Kasprowy Wierch i weszliśmy na samą kopę. Później dotarliśmy jeszcze pod Wielką Krokiew.

Kolejny dzień zaczęliśmy od śniadania i pojechaliśmy w Dolinę Kościeliską. Przez całą drogę dopisywała nam piękna pogoda, bezchmurne niebo i energia na kolejne górskie wyzwania. Wszyscy szczęśliwi przeszliśmy przez Jaskinię Mroźną, chociaż było bardzo ślisko i ciemno. Mimo tego trudu dotarliśmy do zamierzonego punktu, czyli polany, na której mieliśmy odpoczynek i samodzielnie przygotowane jedzonko. Po przerwie na odpoczynek ruszyliśmy w drogę powrotną. Po zakończeniu trasy wzdłuż doliny wróciliśmy do autobusu i pojechaliśmy do kościoła na Krzeptówkach.

W piątek ruszyliśmy w drogę powrotną, w czasie której zwiedziliśmy klasztor na Jasnej Górze.

Wycieczka była bardzo ciekawa i przyjemna. Przywieźliśmy z niej ciekawe doświadczenia, zdjęcia i wspomnienia, których nie zapomnimy do końca życia. Wszystkim szczerze polecamy wycieczkę w polskie Góry Tatry.

• Dzień Chłopaka w 4 b

• Dzień Chłopaka w klasie 4b był niezapomnianym wydarzeniem.
            Dziewczynki zorganizowały dla chłopców mnóstwo atrakcji i konkursów, które sprawiły wszystkim wiele radości. Dzięki temu mogliśmy się lepiej poznać i jeszcze bardziej zintegrować jako klasa.

• Wycieczka do Muzeum Kolejnictwa

• 29 września 2023 r. uczniowie klasy II a oraz uczniowie z Ukrainy z klasy IIIb wybrali  się do Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie. Na początku wycieczki wzięli udział w lekcji muzealnej prowadzonej przez przewodnika, pana Jakuba. Uczniowie dowiedzieli się, że muzeum posiada najliczniejszą wystawę pojazdów szynowych w Północnej Polsce. Byli zachwyceni liczną ekspozycją lokomotyw, wagonów, maszyn jak również innych eksponatów związanych z kolejnictwem. Następnie odbyli przejażdżkę koleją lilipucią, której wagoniki są otwarte i mają zaledwie kilkadziesiąt centymetrów wysokości. Na zakończenie zwiedzania uczniowie prowadzili drezynę o napędzie ręcznym.