• Nasza szkoła korzysta z platformy EduPage, na której znajdziesz bieżące informacje z życia szkoły, aktualny plan lekcji i wiele innych informacji.

• Piknik klasy II a

Dzień przed zakończeniem roku szkolnego klasa II a zorganizowała piknik klasowy na świeżym powietrzu. Dzieci przyniosły koce, gry, zabawki i ulubione smakołyki. Była to doskonała okazja do wzmocnienia więzi koleżeńskich, rozmowy, spontanicznych zabaw oraz gier sportowych. Wszyscy świetnie się bawili, byli zadowoleni i uśmiechnięci.

• "Lektura w pudełku"

W ubiegłym tygodniu uczniowie klasy 4b na lekcję języka polskiego przygotowali wybraną lekturę w pudełku. Pudełko z lekturą to karton dowolnej wielkości, np. po butach, wypełniony przedmiotami codziennego użytku, które wiążą się z treścią konkretnej książki/lektury. Pudełko w wersji tradycyjnej tworzą dzieci na etapie czytania tekstu w domu. Wraz z kolejnymi rozdziałami, wkładają do niego rzeczy, które kojarzą im się z danym wątkiem fabuły, postacią, miejscem akcji itd. W dniu, kiedy prezentujemy lektury, dzieci przynoszą do szkoły swoje pudełka. Podczas zajęć każdy z uczniów ma szansę opowiedzieć o zawartości swojego pudełka. Wykorzystywanie oryginalnych i angażujących metod pracy to doskonały sposób na umiejętne rozbudzanie i wykorzystywanie potencjału drzemiącego w dzieciach. Warto próbować, bo efekty mogą przejść nasze najśmielsze oczekiwania.

• Akcja Góra Grosza

W tegorocznej akcji Góra Grosza zebraliśmy prawie 70 kg monet o łącznej wartości 1754 zł 😊
            Akcja miała charakter ogólnopolski, a zebrane pieniądze przekazane zostały dzieciom wychowującym się poza własną rodziną. Akcja w naszej szkole, tak jak w ubiegłych latach, miała charakter konkursu, a zwyciężyli uczniowie klasy 3 b i ich wychowawczyni, pani Alicja von Prądzyńska. Trzecioklasiści zebrali 335,26 zł. W ramach nagrody 20 czerwca uczniowie obejrzeli w kinie film animowany „Garfield”. Drugie miejsce zdobyły dzieci z oddziału przedszkolnego „d” wraz z wychowawczynią, Magdaleną Polak. Dzieci zebrały 287,68 zł. Trzecie miejsce zajęli podopieczni pani Katarzyny Kostuch, klasa 6 b. Uczniowie tej klasy usypali górę monet równą 274,85 zł. Uczniowie zwycięskich klas nagrodzeni zostali słodką nagrodą oraz dyplomem. Małe co nieco otrzymali również uczniowie pozostałych klas biorących udział w akc

• Brawa dla piłkarzy z trzecich klas

14 czerwca nasi uczniowie z klas trzecich: Tymon Nowicki, Natan Szreder i Filip Temerowski z kl. 3a oraz Marcel Lubecki, Igor Morarash i Wiktor Szwedowski z kl. 3b uczestniczyli w Powiatowym Turnieju Piłki Nożnej zorganizowanym przez Uczniowski Klub Sportowy Szóstka Kościerzyna.
            Nasi chłopcy wywalczyli II miejsce. Piłkarzem trunieju został nasz uczeń Tymon Nowicki.
            Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów:)

• XIX Rajd pieszy z generałem Józefem Wybickim

13 czerwca 2024 r. Odbył się XIX Rajd pieszy z generałem Józefem Wybickim, który dał nam możliwość spotkania z historią, przeżycia jej jako przygody, poznania życia i dzieła Józefa Rufina Wybickiego.
            Z naszej szkoły wyruszyły 2 drużyny: Maja Troka, Jessica Goliwąs, Nadia Breska oraz Oskar Brzeziński, Olivier Rolbiecki i Szymon Kamiński. Opiekunami na trasie rajdu byli p. Mariusz Błaszkowski i p. Aleksandra Grzyb

• Akcja "Bezpieczne wakacje"

17 czerwca 2024r. uczniowie naszej szkoły mieli niezwykłą okazję spotkać się z ratownikami WOPR-u - Szymonem Kropidlowskim utytułowanym pływakiem i ratownikiem wodnym oraz pływaczką Julią Greń. Oboje są absolwentami naszej szkoły. W ramach akcji "Bezpieczne wakacje" dzieci mogły bliżej poznać tą niezwykle ważną profesję oraz zdobyć cenne informacje na temat bezpieczeństwa nad wodą. Uczniowie mogli zobaczyć i dotknąć specjalistycznego sprzętu do udzielania pierwszej pomocy oraz zadawać nurtujące ich pytania. Spotkanie nie tylko było źródłem wiedzy, ale i inspiracją dla młodych ludzi do zwiększenia świadomości na temat bezpieczeństwa podczas wakacji nad wodą. Ratownicy przedstawili liczne niebezpieczeństwa czyhające nad wodą oraz zasady udzielenia pomocy. Dziękujemy naszym gościom za niezwykle inspirujące i pouczające spotkanie.

• Konkurs "Nasze płazy"

Zuzanna Lubecka z klasy 2a zajęła 1 miejsce w konkursie powiatowym "Płazy Wdzydzkiego Parku Krajobrazowego" w kategorii klas 0-III "Nasze płazy". Celem konkursu było upowszechnienie i poszerzenie wiedzy na temat biologii, ekologii i różnorodności gatunkowej płazów występujących na terenie Wdzydzkiego Parku Krajobrazowego. Gratulujemy talentu i wyróżnienia.

• MIĘDZYSZKOLNY KONKURS ORTOGRAFICZNY

04 czerwca 2024r. w naszej szkole odbył się Międzyszkolny Konkurs Ortograficzny klas I-III. Celem konkursu było promowanie umiejętności w zakresie stosowania zasad ortografii języka polskiego, doskonalenie poprawności ortograficznej, gramatycznej i interpunkcyjnej, rozwijanie zainteresowania kulturą języka polskiego. Mistrzami ortografii zostali:

• I miejsce Liliany

Miło nam poinformować, że wśród laureatów tegorocznej edycji Konkursu Zakładka do książki pod hasłem "Moje finanse moja przyszłość" znalazła się Liliana Lubecka z kl. 5b, która zajęła I miejsce w kategorii klas 4-5.
            Serdecznie gratulujemy! :)

• Wycieczka klas trzecich do Gniewu

W środę, 22 maja, uczniowie klas trzecich pojechali na wycieczkę do Gniewu. Dzieci wraz z przewodnikiem zwiedziły miasto i przepiękny kościół św. Mikołaja oraz zamek. Mnóstwo wrażeń oraz wiedzy zdobyli w czasie żywej lekcji historii na zamku w Gniewie w czasie konnego pokazu husarii. Tam zobaczyły jak wyglądali husarze, jakiej broni używali, w co się ubierali i jak żyli. Uczniowie mogli zobaczyć jak zmieniały się poszczególne elementy zbroi oraz broń, mieli też okazję pogłaskać konie kawalerzystów.

• Muzyczne sukcesy

3 czerwca w Sali Szopińskiego odbył się V Powiatowy Konkurs Piosenki Filmowej i Musicalowej organizowany przez Szkołę Podstawową nr 4 w Kościerzynie. Wzięły w nim udział nasze utalentowane wokalnie uczennnice i .... nie zawiodły nas! Antonia Bielawa w kategorii soliści klasy 4 - 6 wyśpiewała II miejsce, natomiast tercet w składzie: Antonia Bielawa, Maria Majewska oraz Wiktoria Wojak zdobyły I miejsce.

• Wycieczka klas II do Gdańska

27.05.2024r. klasy drugie udały sie na wycieczkę do Gdańska. Spacerując Traktem Królewskim od Złotej Bramy podziwialiśmy piękne kamieniczki ul. Długiej. Doszliśmy do fontanny Neptuna, później Zieloną Bramą przeszliśmy nad Motławę. Maszerując wzdłuż nabrzeża dotarliśmy do ruchomej kładki, którą przeszliśmy na wyspę Ołowiankę. Kolejną atrakcją był rejs statkiem na Westerplatte. Podczas rejsu mogliśmy zobaczyć zabytkową Stocznię Gdańską oraz Port. Na Westerplatte podeszliśmy pod pomnik Obrońców Westerplatte, gdzie mogliśmy podziwiać panoramę Gdańska. Na zakończenie moczyliśmy stopy w wodach Zatoki Gdańskiej oraz zbieraliśmy przepiękne muszelki. Pełni wrażeń i niezapomnianych wspomnień wróciliśmy do domów.